lördag 12 maj 2012

Fortsättning :)
Efter Annas goda nyheter om att jag var 5 cm öppen,Frågade jag direkt efter epiudral, Men Anna peppade mig och sa att jag klarat mig utan det och hon ville att jag skulle ge det en chans utan, KONSTIGT nog gjorde jag som hon sa, Hon sa till mig att vara upprätt så mycket jag kunde, Kl var då 02.50,och hon skulle komma och känna efter igen kl 04:30, Serdar laddade ner Slow turk radio kanal och vi lyssnade på turkiska kärlekslåtar, jag gick runt runt i rummet och Serdar följde mig tätt och masserade min rygg vid varje värk och jag andades igenom,Jag fick inte ett gå bord vilket jag verkligen la all min tyngd på när en värk kom, och jag tänkte hela tiden att jag skulle slappna av och det gick faktist väldigt bra,Vi dansade omkring i rummet till fyra kanske sen började tröttheten ta över och jag satte mig ner mellan varje värk och slumrade ett antal gånger, Anna kom tillbaka kl 04:30 och kände igen, Då var det bara öppet 6 cm men hon kunde få upp det mer om hon ville det var alltså så pass mjukt, Jag fortsatte som innan och min älskade man torkade min panna och masserade min rygg och var ett otroligt stöd hela tiden,
Kl 06:00 bad jag om att få testa Lustgas då jag verkligen var helt död och utmattad.
Det var fantastiskt att få komma bort i den där bubblan, men jag tycker personligen inte smärtan försvann? jag kände den men jag va liksom luddig eller vad man nu ska säga,


Anna känner vid 06:30 igen och bestämmer sig för att skynda på allt lite, Så hon sätter ett värkstimulerande dropp, Vilket får fart på allt gånger 1000..
Värkarna kommer hela tiden, Jag tappar fokus och vill bara ligga ner och vrida mig fram och tillbaka, En timme Senare efter droppet känner jag hur det börjar trycka på!
Anna och Underbara Sara undersköterskan skall sluta kl 07:30 så dom tackar för sig och nästa barnmorska kommer, och min första reaktion var bara hemsk. Jag gilla inte henne alls. ENBART för att hon bröt på något annat språk? men jag ändrar mig fort hon är lika underbar som Anna och Undersköterskan Åsa som kom var Lika underbar hon..
dom puschar mig och dom ger Serdar beröm och puschar honom, Jolita hette vår nya Bm! hon känner efter och säger JA bebisen huvud står precis rätt det är bara en liten liten kant kvar..Hon ber mig stå upp så kommer det gå enklare, Efter många försök så kommer jag tillslut upp ur sängen och börjar vagga fram och tillbaka, Jag vaggar 15 minuter, Och sedan måste jag ligga ner, Och Kryst värkarna startat DIREKT! Jag försöker hålla emot för det spänner och gör så sjukt ont, Jolita berättar att jag måste slappna av och släppa fram bebisen. TVÅ ordentliga krystningar och så kom HAN!
hans navelsträng var för kort så han kom aldrig upp på magen han fick ligga kvar tills Serdar klippt av den, Han skrek direkt han kom ut och mitt hjärta slog i tusen slag i minuten. Känslan går inte att förklara, Det finns inget underbarare eller finare?
Serdar är som sagt min själsfrände och han är och förblir min hjälte under både milyans och vår älskade lilla Niels förlossning har han varit så jädra GRYM! 



så kom han vår underbara och fina lilla Niels Serdar Emre 3970 grams kärlek och 51 lång.

3 kommentarer:

  1. Så himla mysigt! Och vad duktig du var! Jag är så avundsjuk på själva förlossningen och att vara gravid, det saknar jag :) GRATTIS!!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul att få läsa! Gud vad duktig du var!!!!

    SvaraRadera
  3. Sjuuuukt underbart!! Shit va stark du är Therese! Beundrar dig! Känslan när dom kommer ut och skriker är helt underbar även fast man ligger där helt död och utmattad! Bra jobbar Therese och Serdar!

    SvaraRadera